dilluns, 20 de juny del 2016

L’IE SANT JORDI DE NAVÀS ESTRENA

AMB ÈXIT EL PROJECTE “UN CURS, UN

CIM”

A “Un curs, un cim” tots els alumnes del centre, des de P3 fins a 4t d’ESO, han coronat diferents cims, treballant prèviament cada muntanya a l'aula.

El dijous dia 16 de Juny del 2016 els alumnes de Secundària van dur a terme les seves ascencions: els alumnes de 1r d’ESO van pujar la Tossa d’Alp, els alumnes de 2n, la Gallina Pelada, els alumnes de 3r, el Sobrepuny i els alumnes de 4t, els Empedrats. Abans, vam estar estar valorant les dificultats que ens trobaríem al pujar el cim, el temps que faria, el relleu, la fauna i la flora, el material necessari, la psicologia de muntanya i els valors de l'experiència.

Durant aquesta setmana de treball els alumnes de 3r d'ESO vam veure uns documentals d'alpinistes i vam participar en una xerrada de Ricard Balaguer, el qual ens va explicar com es va preparar i com va dur a terme el seu repte: pujar el màxim de muntanyes possibles en 14 dies al Perú, en un viatge d'un mes. El dijous vam pujar el Sobrepuny, a prop de la Nou de Berguedà, de 1656 metres, on vam arribar en autocar. Des d'allà vam iniciar la ruta, amb una pujada bastant dura de 3,4 km en corriol, moltes pedres i molt desnivell. Cal dir que el temps va ser bastant favorable per a l’ascens i que la totalitat de l'expedició va poder fer cim. Un cop a dalt, vam penjar unes banderoles tibetanes que havíem fet el dia abans, cadascuna amb una frase o paraula significativa i una mandala, vam connectar-nos per Skype amb altres cims i vam gaudir d'unes vistes espectaculars, sobretot quan el sol va fer escampar la boira. Després de la foto de grup de rigor, vam començar un descens que es va completar a la Nou de Berguedà passades les 3 de la tarda.

Tot i que va ser dur, amb algunes caigudes i diverses dificultats, ens ho vam passar molt bé, vam assolir tots junts el repte proposat i vam estar molt units, ja que vam ajudar-nos els uns als altres. Ha estat una gran experiència i ens agradaria repetir-la l'any que ve.